woensdag 8 maart 2017

Omslagdoek of Poncho voor het voorjaar?

Buiten is het nog niet te voelen, maar ondertussen zitten we al wel in maart... De lente begint eigenlijk bij mij al in mijn hoofd op het moment dat er weer tulpen, hyacinten en narcissen in de winkels te krijgen zijn. Begrijp me goed hoor, ik houd echt wel van de winter; lekker schaatsen in het zonnetje, maar de lente.....zucht. Die kan me niet snel genoeg komen!

Om toch alvast een beetje voorbereid op die langverwachte lente te zijn, ben ik al flink bezig geweest met poncho's en omslagdoeken. Wat is eigenlijk jouw favoriet? Mijn voorkeur is altijd uitgegaan naar een omslagdoek, omdat een poncho over je hoofd moet en mijn haar dan lekker statisch recht overeind blijft staan. Maar bij deze poncho twijfel ik toch echt, want hij is prachtig. De hals heb ik bij deze iets wijder gehouden, zodat hij gemakkelijk over je hoofd gaat. De poncho is eigenlijk nu al goed te dragen met een jasje eronder zonder dat het op een bult zit.

Deze poncho is gehaakt volgens het gratis patroon van "haaktrend" genaamd "Boho Poncho" (dit patroon is gratis verkrijgbaar via Ravelry) in de kleur poederroze met wolwit. Uiteraard nog te maken in iedere gewenste kleurstelling.



De volgende omslagdoek is gehaakt volgens het gratis patroon van de "Penelope Sjaal" in de kleur lichtblauw met wolwit. De knoop is dusdanig handig geplaatst dat je in principe geen sjaalspeld nodig hebt. Hij is al verkocht, maar kan hem altijd opnieuw maken in welke kleuren je maar mooi vindt.



Heb je de knoop al van dichtbij bekeken?



De poncho en omslagdoek komen zeer binnenkort in mijn webwinkeltje te staan onder het kopje "knusse omslagdoeken".De poncho heb ik ondertussen ook al af in de kleur zand met wolwit en babyblauw met wolwit.

Binnenkort meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen